You have no items in your shopping cart.

Subtotal: 0,00 kr

Fortrydelsesret

Julegaver byttes indtil d. 01/02/2019

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Bendix Trading Wepshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives i form af en erklæring på e-mail til info@bendix-trading.dkI din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Når du har modtaget varen, er ansvaret dit. Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Smykker skal sendes i en boblekuvert. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage købsbeløbet for produktet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis produktets beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Bemærk, at vi ikke refunderer fragt og leveringsomkostninger. Du skal altså selv afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering/returnering af varen. Vi skal modtage varen senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Bendix Trading.
Bønstrupvej 11,
6580 Vamdrup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Åbningstider: Mandag & torsdag kl. 9-20, Tirs-, ons- & fredag kl. 9-16

Hvad skal jeg sende med tilbage? Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Ombytning

Hvis magnetsmykket er blevet for langt eller for kort, kan du blot sende smykket retur og vi vil tilpasse det efter dine medsendte mål gratis for dig. Vi strammer og løsner også låsen på dit smykke, hvis du ønsker det. Dine udgifter er kun returforsendelsen. Smykkerne skal returneres forsvarligt og gerne i en boblekuvert, evt. den som smykket er modtaget i.

Når du sender et smykke retur, er det vigtigt, at du husker at skrive, hvilken ny længde smykket skal have, og adressen smykket skal sendes til.

Enhver vare kan ombyttes indenfor 14 dage, dog betinget af at varen er i samme stand, som den blev modtaget i. Du skal selv betale fragten for varer, der returneres. Returvarer bedes vedlægges dit navn, en kopi af faktura eller bon, samt hvilken størrelse og vare, du ønsker istedet. Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

I følge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså reklamere over dit produkt, hvis du indtil 24 måneder efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes almindelig slid, uagtsomt eller fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få skaden udbedret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Den nye købelov opererer med en formodningsfrist, som gælder de første seks måneder. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.



Reklamationer bedes vedlægges dit navn, kopi af faktura eller bon, og hvad der er galt med varen.

Ved reklamation sendes varerne til
Bendix Trading
Bønstrupvej 11
6580 Vamdrup

Du kan også få ekspederet din reklamation ved at møde personligt op på vores adresse.

Henvendelse til os kan ske via info@bendix-trading.dk eller via henvendelse til vores kundeservice på tlf. 2288 0288

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@bendix-trading.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til www.kfst.dk. såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Spørgsmål

Henvendelse kan ske via info@bendix-trading.dk eller på tlf. 2288 0288